کلاس ریاضی

آموزش مجازی ریاضی

کلاس ریاضی

آموزش مجازی ریاضی

درباره بلاگ
کلاس ریاضی

هدف از راه اندازی این وبلاگ آشنا کردن دانش آموزان با روش های نوین آموزشی در رشته ریاضی است.

طبقه بندی موضوعی
۱۶ مهر ۹۱ ، ۱۸:۴۹

جالب و شگفت انگیز

مطالب جالب وشگفت انگیز در ریاضیات

محاسبه عجیب:
از پدری پرسیدند: آیا درست است که می گویند:(زمانی فرا خواهد رسید که پسرها بزرگتر ازپدرشان خواهند شد؟)گفت:اتفاقا این موضوع سخت ذهن مرا به خود مشغول کرده است.
البته کاری به استعداد ونبوغ شان ندارم.منظور من سن وسال آنهاست.....
پرسیدند:به چه دلیل؟
گفت:به این دلیل که برایتان شرح خواهم داد.
وقتی پسرم متولدشد من
۳۰ سال داشتم.یعنی ۳۰ برابر او سن داشتم.
وقتی
۲ ساله شدمن۳۲ سال داشتم.یعنی۱۶ برابراوسن داشتم.
وقتی
۳ ساله شدمن۳۳ سال داشتم.یعنی۱۱ برابر او سن داشتم.
وقتی
۵ ساله شدمن۳۵ سال داشتم.یعنی۷ برابر او سن داشتم.
وقتی
۶ ساله شدمن۳۶ سال داشتم.یعنی۶ برابر او سن داشتم.
وقتی
۱۰ ساله شدمن۴۰ سال داشتم.یعنی۴ برابر او سن داشتم.
وقتی
۱۵ ساله شدمن۴۵ سال داشتم.یعنی۳ برابراو سن داشتم.
حالا او
۳۰ ساله شده است ومن۶۰ سال دارم یعنی ۲ برابر اوسن دارم.
می ترسم اگر اوضاع به همین منوال پیش رود او به زودی ازمن جلو بزند و اوپدر من یشود و من پسر اوبشو
م.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۱۶
اکرم دولت آبادی

نظرات  (۸)

kheili khoob bood khaste nabashid
۲۳ مهر ۹۱ ، ۱۵:۲۹ فاطمه طهان زاده

من که نفهمیدم چه جوری مگه سن پدره 2برابر نشدهاگه اون شش ساله بود ان 36 ساله نبود یعنی چی

vaghan che jori shode ????????????
۰۱ آبان ۹۱ ، ۲۳:۴۶ فاطمه دهگلی
هرگزاین چنین نخواهدشد.زیراازاین به بعدتااخرعمراگر1000سال هم  پدروپسرزندگی کنندهمیشه پدرازپسرپیش خواهدبود.مثلا اگرپسر40ساله شودپدر70ساله می باشدکه ازدوبرابرشدن سن پدرنسبت به پسراندکی کم خواهدشدیعنی همیشه پدرازپسربانسبت.../1بزرگترخواهدبود.
۰۳ آبان ۹۱ ، ۱۹:۳۰ فاطمه سادات اسلامی
واقعا جالب بود. خیلی خوشم اوم. ممنون
۰۴ آبان ۹۱ ، ۱۴:۳۸ زهرا قشقاوی
معمای دکترحسابی خیلی جالب بود
۰۶ آبان ۹۱ ، ۱۵:۰۰ فاطمه دهگلی
خانم جواب بدید دیگه من درست گفتم؟
پاسخ:
بله درست است
kheyliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii jaleb bod!!!!!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی