کلاس ریاضی

آموزش مجازی ریاضی

کلاس ریاضی

آموزش مجازی ریاضی

درباره بلاگ
کلاس ریاضی

هدف از راه اندازی این وبلاگ آشنا کردن دانش آموزان با روش های نوین آموزشی در رشته ریاضی است.

طبقه بندی موضوعی

 

        واحد اندازه گیری وزن در ایران قدیم

  یک  من = 3 کیلو                 

  
  ری = 4 من

  خروار = 100 من

  چارک = یک چهارم من

  یک سیر = یک دهم چارک = یک چهلم من 

  مثقال = یک شانزدهم سیر

  قیراط = یک بیست و سوم مثقال

  نخود = یک بیست و چهارم مثقال

  گندم = یک چهارم نخود


 
واحد های اندازه گیری طول در ایران قدیم 

  یک ذرع = 104 سانتیمتر

  چارک = یک چهارم ذرع

  گره = یک چهازم چارک = یک شانزدهم ذرع

  بهر = یک دوم گره = یک هشتم چارک = یک سی و دوم ذرع

  فرسخ = 6000 ذرع


   البته بعضی واحدها در برخی از مناطق کشور تفاوت دارد.  

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۲۸
اکرم دولت آبادی

نظرات  (۴)

جالب بود . ممنون خانم
 خسیه نباشید
پاسخ:
ممنون از توجه تون
جالبه
باتشکر
۱۵ تیر ۹۲ ، ۱۵:۲۹ حنانه ضرابی
جالب بود ممنون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی