کلاس ریاضی

آموزش مجازی ریاضی

کلاس ریاضی

آموزش مجازی ریاضی

درباره بلاگ
کلاس ریاضی

هدف از راه اندازی این وبلاگ آشنا کردن دانش آموزان با روش های نوین آموزشی در رشته ریاضی است.

طبقه بندی موضوعی
۰۷ آذر ۹۱ ، ۱۵:۰۱

روش های حل معادله

 حل معادله

حل معادله یعنی بدست آوردن مجهول به طوری که به ازای آن، تساوی معادله برقرار باشد. به عنوان مثال، در معادله ۵x-۳=۱۲ معادله در صورتی برقرار است که x=۳ باشد.
راههای مختلفی برای حل معادله وجود دارد:
نمودار:
در این روش یک معادله را طوری می نویسیم که در یک طرفش یک عدد باشد. سپس معادله را به شکل نمودار رسم می کنیم.

بعد از رسم نمودار معادله، حال باید نمودار حل معادله را رسم کنیم. نمودار حل معادله جهتش عکس نمودار معادله است و عملیاتی که در هر قسمت انجام شده نیز بر عکس می شود، یعنی به جای علامت جمع؛ منها و بر عکس، و به جای علامت ضرب تقسیم می گذاریم و بر عکس.
اضافه کردن / کم کردن و ضرب / تقسیم در دو طرف معادله:
همانطور که قبلا اشاره کردیم بدون اینکه تغییری در معادله داشته باشیم، میتوانیم به دو طرف معادله مقداری ثابت را اضافه یا کم کنیم و یا مقداری را دو طرف ضرب یا تقسیم کنیم.
به عنوان مثال: در معادله ۳ x+۵=11 می توانیم از دو طرف معادله عدد ۵ را کم کنیم، در این صورت معادله ما می شود.
۳x=۶۳x+۵-۵=۱۱-۵

اکنون معادله ما به صورت ۳x=۶ می باشد حالا میتوانیم دو طرف معادله را بر عدد ۳ تقسیم کنیم.

این روش به ما کمک می کند تا برای حل یک معادله بتوانیم ، اعداد معلوم را در یک طرف تساوی و مجهول ها را در طرف دیگر قرار دهیم. در این فرایند هر گاه عدد یا مقدار مجهولمان از یک طرف تساوی به طرف دیگر برود، علامتش قرینه می شود، یعنی اگر + است – می شود و بر عکس و یا اگر ضرب باشد تقسیم می شود و بر عکس. وقتی مجهول ما در یک طرف باشد، در پایان می توانیم مقدار معلوم را به ضریب مجهولمان تقسیم می کنیم تا مجهولامان بدست آید.
مثال:
معادلات کسری:
برای حل معادلات کسری مثل معادله روبه رو:
در این حالت میتوانیم دو طرف معادله را در عددی ضرب کنیم، به طوری که مخرج از بین برود. برای سادگی محاسبه بهتر است از کوچکترین مضرب مشترک مخرج ها استفاده کنیم.
نکته: در معادلات کسری مثل معادله روبه رو:
می توانیم مخرج یک طرف را دو صورت طرف دیگر و صورتش را در مخرج طرف دیگر ضرب کنیم و معادله ای جدید بسازیم.
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۰۷
اکرم دولت آبادی

نظرات  (۱۴۲)

خیلی خوب بود مر30.فردا امتحان ترم دوم دارم خیلی بهم کمک کرد.

پاسخ:
موفق باشید.
5x+12=2xچجوری حل میشه؟تورو خدا زود جواب بدین فردا امتحان دارم
پاسخ:
12 - = 5x - 2x 
12- = 3x
3 : 12- = x
4- = x

سلام . فردا کنفراس برای جبرو معادله دارم.پایه ی هفتم لطفا راهنمایی کنید

جواب این عبارت چه میشود

8x-7=17
ممنون عالى
جواب این عبارت چه میشود

1-2x=-(x-1)+2


اگه ایکس از اون طرف بخواد بیاریمش این طرف مثبت باشه منفی میشه
ممنون
۱۹ آذر ۹۳ ، ۱۳:۵۲ hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

جواب این معادله رو هرکی پیداکنه جایزخ داره

2x-5+5=999

لطفا مطالب رو با زرت توضیح بدید.
مگه مغز ریاضی خورده که جواببده
۲۰ دی ۹۳ ، ۱۱:۳۶ امیر محمد
خواهش می کنم جواب این معادله رو بدین فردا امتحان دارم
یه مستطیل که عرضش 3X-2وطولش2Xباشه خواهششششششششش
پاسخ:
دقیقاا چی رو باید به دست بیارید؟
۲۶ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۴۸ دیوانه شدم

دیوانه شدم

توروخداجواب این عبارت چی میشه
۴x=1
توروخدا با راه حل باشه
ممنون
1=4x
1-4=x
3-=x
انشاالله همتون امتحانتونو گند میزنید
یک معادله دو مجهوله را از پایه توضیح دهید . واقعا متشکرم.
سلاااام من فردا امتحان ترم 2وم دارم خیلی خوب بود ممنون از زحمات تون 
به امید خدا برید و امتحان بدید و همه 20 بگیرید ها 20
سلاتم لطفا معادله ی کسری رو به ایمیلم بفرستید
mmfm007@yahoo.com
تورو خدابه من بگید که اصلا معادله چطوری حل میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟








معادله اخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ









سلام لطفا راه حل این معادله چیه.8220800-  f12-t6

عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بود
۱۶ مهر ۹۴ ، ۲۰:۱۰ بنیامین خوشگله
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بود
من می  خوام جواب                          3x-5x+88x
چی شد پس  امتحان دارم
  زودتر امتحان  داااااارم
سلام لطف کنین معادله دو مجهولی رو هم توضیح بدین ممنون
سلام عبارت 5x+2=n+1چی میشه ؟ فردا امتحان دارم اگه میشه زود جواب بدید
لطفا به من بگویید معادله:a.a+3a=-6a چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Xتقسیم بر g چطور حل میشه
سئوالها خیلی اسان است لطفا سخترش کنید
سلام خواهشا روش حل معادله کسری رو یک بار دیگه دقیق تر توضیح بدهید خواهشا آخه امروز درسمون همون بود غیبت کردم عقب افتادم خیلی عذای وژدان دارن
خیلی کیری بود ازتون ممنونم
خوبه
عالی بود اگر با مثال می بود
معادله رو میشه به راحتی تمام حل کرد.  برای  معادله  کلاس هفتم بخش های عددی پیش هم برده میشن  و با  بردن عدد یا عبارت علامت تغییر پیپا می کنه برای از بین بردن  عددی  که به مجهول چسبیده  اون رو ضرب در معکوسش می کنیم و اون طرف رو هم همین طور به همین راحتی البته برای  کسایی که از مخشون کار می کشن.
سلام جواب 2y-1خط کسری 4 مساوی 6 چی می شه 
۱۷ دی ۹۴ ، ۱۲:۴۲ دینا جوووووون
ممنون عالی بود
۱۸ دی ۹۴ ، ۱۸:۵۷ امیرحسین
3x=6x-7چی میشه جواب بدین توروخدا فرداامتحان دا رم
سلام 
مرررررررررررررررسی
خیلی خوب بود 
فقط مثال های زده شده نیومده بود
جواب این معادله را کسی میداند لازم دارم      2x-1=3(x-1)    ok
سلام ببخشید توی نامعادلات مجهول توی مخرج باشه چی باید کرد تا مجهول رو حساب کنیم؟؟
برای مثال ابن سوال
5به روی x بزرگتر مساویه 2
جواب این چند میشه 1/3÷3
پاسخ:
پاسخ برابر کسر 30/13
سلام جواب معادله 4×5 رو بدید
معادله یک کسری چجوری حل میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ج بدید امتحان دارم 
ببخشید معادله های مجهول و... را توضیح دهید خواهش

سلام خسته نباشید.
در برگه امتحان پایه چهارم ابتدایی تیزهوشان مساله ای با این شرح آمده:
4کیلو پرتقال و 3کیلو نارنگی می شود 1320 تومان
1 کیلو پرتقال و یک کیلو نارنگی می شود 380 تومان 
یک کیلو پرتقال چند تومان است؟
لازم بذکر است که بصورت چهار جوابی می باشد.
این یک معادله دو مجهولی است و پایه چهارم هنوز معادله کار نکرده اند آیا روشی است که بدون استفاده از معادله این مساله را حل کرد؟
ممنون
پاسخ:
سلام 
این سوال را می تواند به روش رسم شکل حل شود.
 قیمت یک کیلو پرتغال و یک کیلو نارنگی مشخص است. در قسمت اول شما سه دسته پرتغال و نارنگی می توانید بسازید که در هر دسته یک کیلو پرتغال و یک کیلو نارنگی وجود داشته باشد.یک کیلو پرتغال اضافه می ماند. قیمت یک کیلو پرتغال و یک کیلو نارنگی( 380)  را در سه ضرب کنید( 1140)  و از کل قیمت (1320 )کم کنید . قیمت یک کبلو پرتغال به دست می اید. (180)
لطفا جواب با راه حل:     *یعنی ضرب
1080=180*(2-X)
لطفا روش حل معادله
هشتم رو ب.ارید
اینارو که خودم بلدم بچه ها بیایی تو وبسایت خودم

سلام ، ممنون میشم روش حل این مسئله رو توضیح بدین

مجموع دو کسر 4/3 و اختلاف آنها 3/1 است . کسر کوچکتر چیست؟

ممنون

معادلات دو مجهولی هم بزار ترو خدا
۱۴ آذر ۹۵ ، ۲۱:۱۱ شیرین ریاضی زیادیه
سلام مبشه واضح تر توضیح بدین
چندتا مسله هم بزارید
دریک قلک ۵۰عدد سکه ۲۰۰ و۵۰۰ تومانی وجود دارد اگر مجموع پول قلک ۱۷۸۰۰ تومان باشد تعداد سکه های ۲۰۰ تومانی را به دست اورید
لطفااااااااا جوابشو زود بگین فردا از این سوالات امتحان دارمم
پاسخ:
24 سکه 200 تومانی و 26 سکه 500 تومانی
۲۶ آذر ۹۵ ، ۲۲:۵۵ جوابhhhhhhhhhhhhhhhhhh
سلام معادلت خیلی راحته 2x-5+5=999 ما برای حل این مسعله x هارو یک طرف و عدد هارو یک طرف میگزاریم که با جابجایی -5+5 علامتاشون تغیر میکنه یا به عبارت دیگه ای منفی ۵ و مثبت ۵ علامتشون تغیر میکنه -5و +۵ قرینه میشن و جواب برابر ۰هست حالا میمونه2x=999 میمونه که طرف معلوم تقسیم بر ضریب مجهول میشه999تقسیم بر ۲ میشه و مقدار x حساب
  •   7x_2=-x10

10
  •   7x_2=-x10
    سلام لطفا معادله ی کسری را بنویسید عکس ها باز نمی کنند
    سلام لطفا معادله ی کسری را بنویسید عکس ها باز نمی شه

    سلام
    این معادله چور حل میشه؟
    ?=2.225   -    1.93 _ 1019.8 - 1025.5
    X-1019.8                2.225-1.6945
    ممنون میشم اگه روش حلش رو هم توضیح بدید.
    با تشکر
    سلام ممنون از توضیحات خوبتون .
    2X-4=X جوابش چی میشه؟توروخداااا زود جواب بدییین فردا امتحان دارم موندم
    مراحل حل معادله مثل ادم بگو بفهمیم جواب ندی....
    عالی بود👍
    سلام من فردا امتحان ریاضی ترم دوم دارم و از معادله چیزی نمیفهمم اگر امکانش هست چگونگی حل معادله را به طور خلاصه و ذکر مثال توضیه دهید سپس چندتا معادل برای من ارسال کنید تا من حل کنم اگر درست پاسخ دادم از شما ممنون میشوم وگرنه که بازهم باید تلاش کنم.
    لطفابگید معادله ی کسری چه جوری حل میشه؟
    اگر میشود زودتر چون فردا امتهان دارم
    باتشکر
    سلام تورو خدا منو کمک کنید فقط  جواب  این سوال رو میخوام (محل برخورد خط x+y=-2با محور عرض ها نقطه………است)

    جواب این سریع 6x+6=2x+16

       خوب بود ولی نتونستم خوب بفعهمم
    سلام
    لطفا کمکم کنید پاسخ تین معادله را نمی دونم
    6X-11=2x+1
    پاسخ این سوال رو برام بدید 3x=6x-7
    میشهههههههههههههههه لطفااااا مثللل ادم روش حللللل معادلات کسری رو توضیح بدین توی توضیحاتتون مثال مندارین خوب ما باید چ گلی ب سرمون بگیریم
    عالییییییی 
    بود عالی

    خیلی خوب بودخیلی دوست داشتمخیلی
    ببخشید من هیچی نفهمیدم یعنی میشه برام به زبون ریاضی بنویسید
    حل 3x=6x_7
    ۱۳ آذر ۹۶ ، ۱۸:۵۳ ابو الفضل
    اگر میشه عزیز 40 معادله با جواب بزارید ممنون
    وای کسم

    آدم اینجوری که شما توضیح دادید ،یاد نمی‌گیره
    ســـــــلام جــــواب مــــــعـــا دلــــــــــه ی زیـــــــر چـــــقـــــدر مــــــیِِـــــــــشــــه؟
                        
                 22=یک دوم* + *5
    لطفا معادله های دو مجهولی بزارین
    ممنون ازتون شنبه امتحان ترم دارم خیلی کمکم کرد
    ۱۵ دی ۹۶ ، ۲۲:۴۵ ضصثقفغعهخخخخخخخخخخخخخخخ
    خوب بود 
    سلام
    سلام
    سلام ببخشید من جواب اینو می خوام    25✓+11✓_68✓4 .
    سلام لطفا روش حل لگاریتم را هم بزارید

    عالی خدا خیرتون بده

    سلام ببخشید.چرا معلوم مجهول رو قرار نمیدین با راه حل من فردا امتحان دارم از کل درسا حجم رو هم قرار بدین ممنون
    سلام خسته نباشید
    ببخشید معادله دو مجهول رو میشه توضیح بدید
    ۰۱ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۰ سجاد حاجی لقا
    سلام ببخشید جواب این چی میشه
    4+×2=8-
    معادله ی دو مجهوله چطور حل می شود فردا امتحان دارم زود بگید لطفا
    سلام

    میشه راه حل معادله رو بهم بگین
    جواب معادله:x²+3x-2x-6=x²-4x+x-4
    سلام من که هیچی نفهمیدم روش جدیدم اومده قاطی کردم😣😥😩😩

    جا داره رشد کنی

     

      من نفهمیدم😟😓😓🙁🙁😖😖

    من نمی فهمم ساده تر هست

    تورو خدا به من بگید3x-7=2x

    امیر تورو خدا جواب بده

    سانیا کمکم کن

    جواب این عبارت چی میشه؟ لطفاً با توضیح کمکم کنید فردا امتحان دارم

    ۱۴=(۲x_۳x+۲(x+۲

    ۱۶ دی ۹۸ ، ۱۵:۱۴ محدثه سادات

    سلام این معادله چجوری حل 10%=80تقسیم بر xضربدر100

    سلام ببخشید جواب ساده شدهی عبارت 👈 دو ایکس به اضافه پنج ایکس ایگرگ به اضافه دو پراندز باز ایکس ایگرگ به اضافه یک پرانتز بسته به اضافه دو ایکس به اضافه یک منهای سه ایکس به اضافه ی سه چند میشه

    اگه میشه بگنکه چه جوری این معادلرو حل کنم 4-=3x

     

    سلامببخشید میگم مجموع دو عدد اول ۱۰۳ شده است ان دو عدد کدامند لطفا جواب بدید غیر حضوری ساعت ۹ صبح داریم لطفا جواب بدید تا ۱۲ هم شد اشکال نداره اخه وقتش زیاده لطفا ممنونم 😁😁

    سلام ببخشیدمیگم من نمیتونم معادله رو حل کنم لطفا توضیح بدید

    3X+2چجوری حل میشه؟تورو خدا زود جواب بدین فردا امتحان دارم

    سلام جواب این معادله چی میشه ؟

    3x=6x_7

    X=?

    بسیار جالب بود اموزش را بیشتر کنید ممنون 

    ‌a(b.a_23)÷7

    جواب این چی میشه ترو خدا زود بگید 

    ترو خدا جواب اینو بگید فردا امتحان دارم 

    7+2x=_4

    خواهش میکنم زود

    جواب این عبارت چی=11_+5+4x_

    خواهشا این معادله رو جواب بدید

    شیش ایکس منهای یک مساویه چهار ایکس به علاوه پنج

    خواهشا دارم امتحان میدم اینو موندم

    جواب این چه می شود 8x-7=17 چجوری حل می شود

     

    کسر یک پنجم x و چهار پنجم x مقدر مجهول رو بدست بیاورید از طریق شکل چطوری حل میشه خواهش می کنم بگید

    خاک توسرت احمق یک معادله بلد نیستی حل کنی

     

    داداش لطفا جواب ۳x+2=4x+2رو بگو سریع قربونت

     

    سلام عالی بود🌷 خیلی به امتحانم کمک کرد 🌺🌺

    جواب معادله ۵n_ y= 10n_1 لطفا سریعتر جواب بدید الان نیاز دارم

    2x×=-4

    میشع جواب  

    3X - 3 = -9

    ۲۳ آذر ۹۹ ، ۲۲:۴۳ پادشاه دنیا

    من ثرورتونم

    من ثرورتونم

    ۲۳ آذر ۹۹ ، ۲۲:۴۴ پادشاه دنیا

    من ثرورتونم

    جواب این چی میشه 3x-4=x لطفا جواب بدین

    عسل جان سلام . ریحانه هستم جواب سوالت میشه × = 2

    ممنون از راهنماییتون

    سلام ببخشید ضروری هست لطفا فردا امتحان دارم زود زود جواب بدین معادله را حل کنید.          ۱۱=۷-

    ۱۹=۵ 

    حاصل عبارت رو به رو را بگید 

     

    پرانتز باز منفی 4 به روی 2 پرانتز بسته منهای 2x مساوی jمنهای 24 

     

    جواب نمیدهی؟

     

    اصن بدرد نمیخوره ادم هیچی سر در نمیاره همون نابغه کشورم با این راه حل های شما گیج میشه🙁🤦‍♀️

    ۵X=-۱۵

    پس چرا جواب منو نمیدید😑

    معادله.                          3(2x-1)=0

     

     

     

    سلام

    خسته نباشید دستتون درد نکنه

    جواب اینا چی میشه؟؟

    ۲x(۵-۳x)+۶x۲-۵x=

    ۸m۲-۲m(۴m-۳)-۵a=

    (۲x-۳)(۲x-۳)=

    (Y-۵)(y+۵)=

     

    ۷/۳x _ ۶ = ۵/۲x

    سلام ممنون میشم توضیح دهید معادله ( x+3)( 2x-1) = 0 چجوری حل میشه

    ۵x-=۱۹ چطور حل میشه درس معادله است

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی