کلاس ریاضی

آموزش مجازی ریاضی

کلاس ریاضی

آموزش مجازی ریاضی

درباره بلاگ
کلاس ریاضی

هدف از راه اندازی این وبلاگ آشنا کردن دانش آموزان با روش های نوین آموزشی در رشته ریاضی است.

طبقه بندی موضوعی
۱۴ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۰۲

معمای ریاضی ۱۰


مسله زیر را بخوانید / مسلما براتون جالب خواهد بود.

این یکی مسله مطرح از کتاب حساب (لیبرآباکی) فیبوناچی است.البته این مسله قدمت بیشتر از سه هزار سال دارد.

"هفت پیرزن در راه رم هستند

هر زن هفت قاطر دارد

هر قاطر هفت توبره حمل میکند

هر توبره محتوی هفت قرص نان است

با هر قرص نان هفت چاقو همراه  است

هر چاقو در هفت غلاف نهاده شده است

زنان ، قاطرها،توبره ها،قرصهای نان،چاقوها و غلافها ،مجموعا چند تا در راه رم هستند؟؟؟؟؟؟؟"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۱۴
اکرم دولت آبادی

نظرات  (۱۸)

۱۴ شهریور ۹۲ ، ۰۶:۰۸ منصوره سادات مقیمی
سلام خانم جونی خسته نباشید معمای جالبی است حتما پاسخش را برایتان ارسال خواهم کرد ببخشید که پاسخ بعضی سوالات را هنوز ارسال نکرده ام البته همه را حل کردم ولی در این مدت وقت نکردم پاسخ آن را برایتان ارسال کنم  حتما جبران می کنم راستی خانم
 جون معما ها را هم باید در دفتر ریاضی بنویسیم با پاسخش؟
پاسخ:
خیر
۱۴ شهریور ۹۲ ، ۱۰:۴۴ ریحانه پورکاویان

سلام خانم خسته نباشید ممنونم از این که تا به امروز 10معمای

جالب وخوب برامون گذاشتید . امیدوارم بتونم لطف شما را جبران

کنم .

پاسخ:
خواهش می کنم.
۱۴ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۰۲ ریحانه پورکاویان
ببخشید خانم جواب من به دستتان رسید
پاسخ:
بله
سلام خانم از اینکه وقتتان را در اختیار ما می گذارید ممنون ببخشید جواب این معما ها را هم در دفتر بنویسیم و روز اول مدرسه با خودمان بیاوریم ؟
پاسخ:
خیر
۱۴ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۲۰ فاطمه حسن کافی
خانم جواب ما به دستتان رسید؟
درست بود؟
پاسخ:
بله
سلام خانم دولت آبادی.خسته نباشید جواب من به دستتون رسید؟درست بود؟
پاسخ:
بله
۱۴ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۵۱ مهتاب سلمانی اسکویی

با سلام خانم جان عزیزم میشه بگید دقیقا ازمون از جلسه ی اول تا چندمه ؟؟؟؟؟لطفا جواب بدید

پاسخ:
تمام مطالب تابستان

سلام خانوم.....خسته نباشید..معمای خیلی خوب و جالبیه.......

خانوم من تا حالا معما هارو حل کردم فقط اون هارو در دفترم یادداشت کردم به همراه جوابهابشون.....اگه حتما احتیاجه که براتون ارسالش کنم اگرم نیست که همون اول مهر نشونتون بدم؟من دوست دارم شخصا براتون توضیح بدم........

ممنون از زحمات بی دریغتون..............

پاسخ:
همراه تون باشه
۱۴ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۰۶ فاطمه سیاح خیرآبادی

سلام خانم خسته نباشید

خانم ببخشید جواب های من به دستتون رسید ؟

 

پاسخ:
بله
۱۵ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۲۳ عرفانه عباسی

خانم جواب من به دستتان رسید ؟

خانم جواب هایی که برایتان ارسال می کنیم

باید با راه حل باشد ؟

یا فقط جواب کافی است ؟

پاسخ:
فقط جواب کافی است.
۱۵ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۳۷ حدیثه کریمی

سلام      خانم جواب من به دستتون رسید

۱۵ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۲۲ محدثه رهبری
سلام خانم جواب من به دستتون رسید  درست بود
پاسخ:
بله
۱۵ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۴۱ محدثه محققی
سلام خانم من یک سوال داشتم ارسال پاسخ این معما ها اجباریست ؟ لطفا پاسخ دهید ممنون=-)
پاسخ:
بله

سلام. آیا تا به حال جواب معماهایی که برایتان ارسال کردم درست بوده است.

۱۵ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۵۰ شقایق کاظمینی زاده
سلام خانم دولت آبادی.ببخشید خانم می خواستم بپرسم جواب من صحیح بود یا خیر؟
۱۸ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۳۱ ریحانه منافی
با سلام و تشکر خانم اگر نتوانستیم معما ها را خودمان  و یا با کمک بقیه حل کنیم چه کنیم؟؟
پاسخ:
دوباره سعی کن
خانمی منظورتان از چند تا در متن مسله چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۰۱ مهر ۹۲ ، ۱۶:۲۹ الهه زمانیان
سلام خانوم ببخشید من تازه جواب بعضی مسائل رو بیدا کردم والان ارسال میکنم . در این مسئله جواب در میاد420 . امیدوارم درست باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی